Opnieuw betere resultaten RFC Pakistan

20-10 | |
Foto: Mark Pasveer
Foto: Mark Pasveer

FrieslandCampina Engro Pakistan heeft zijn omzet tot en met het derde kwartaal van dit jaar zien stijgen met 19,5%, ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, naar € 191,7 miljoen.

De winst ging meer dan zes keer over de kop en kwam uit op € 9,7 miljoen. Pakistaanse media melden dat de winststijging vooral een gevolg is van lagere financieringskosten. Deze daalden met 38% naar € 3,2 miljoen. De brutowinst steeg met 51% naar € 36,3 miljoen.

In tegenstelling tot de financieringskosten namen de overige kosten toe. De distributie- en marketingkosten gingen met 17% omhoog naar € 16,1 miljoen. De administratieve lasten namen met 6% toe naar € 4,5 miljoen.

Volumegroei in alle categorieën

De omzetstijging zou een gevolg zijn van volumegroei in alle categorieën, maar in het bijzonder het merk Olper. Een marketingcampagne gericht op de overstap van ‘losse melk’ naar voorverpakte zuivel sorteerde effect. Ook de resultaten in het derde kwartaal dit jaar laten een verbetering zien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet nam toe met 15% naar € 69,8 miljoen. De winst steeg van € 146.000 in 2020 naar € 2,7 miljoen in 2021.

Uitgebreide marktinformatie over zuivel(producten) en melkprijzen vind je op FoodAgribusiness.nl/markt

Willem Veldman



Beheer