Picnic verdubbelt omzet, maar lijdt € 44,8 miljoen verlies

10-01 | |
Foto: ANP
Foto: ANP

Online supermarkt Picnic ziet de omzet in 2020 verdubbelen tot € 445 miljoen, maar lijdt nog steeds een verlies van € 44,8 miljoen.

Door de steeds grotere populariteit van online boodschappen doen, kon Picnic profiteren en behaalde het een verdubbeling van de omzet ten opzichte van 2019. Toch draait het bedrijf nog steeds verlies. De verliezen worden gedreven door de grote investeringen die Picnic doet, zoals een gerobotiseerd distributiecentrum in Utrecht, laat het bedrijf in een reactie weten.

Picnic ook actief in andere landen

In 2020 was het verlies kleiner dan in het voorgaande jaar. In 2019 was dit € 49,8 miljoen, blijkt uit de jaarcijfers. Dat is € 5,9 miljoen meer dan in eerste instantie werd gemeld. Een rekenfout in de jaarrekening van vorig jaar kwam nu aan het licht. Op de Nederlandse markt verkocht Picnic 80% meer in 2020. De totale omzet in Nederland kwam uit op € 377 miljoen. In 2019 werd het bedrijf ook actief in Duitsland. Daar bedroeg de omzet € 79 miljoen. In september 2021 kondigde de supermarkt aan zijn activiteiten ook naar Frankrijk uit te breiden.

Grote kapitaalinjecties

Door flinke investeringen kan Picnic zich de verliezen permitteren. Eerder dit jaar haalde de online supermarkt al een investering van € 600 miljoen euro binnen. In 2017 haalde het € 100 miljoen op en in 2019 kwam daar nog eens € 250 miljoen bij.

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur



Beheer