Plus en The Flower Farm ondersteunen slaafvrije chocoladeketen

15-11 | |
Foto: ANP
Foto: ANP

Na Ben & Jerry’s sluiten nu ook supermarktketen Plus en plantaardige margarinemaker The Flower Farm zich aan bij Tony’s Open Chain en doen zo mee met Tony’s missie om de chocoladeketen 100% slaafvrij te maken. Eerder dit jaar verlengde Albert Heijn de samenwerking.

Tony’s Open Chain is een initiatief van Tony’s Chocolonely, dat het makkelijker maakt voor andere chocolademakers om op een eerlijke manier cacao in te kopen. Aangesloten bedrijven maken gebruik van Tony’s vijf samenwerkingsprincipes voor slaafvrije cacao, waaronder een hogere prijs betalen aan cacaoboeren om ze te helpen aan een leefbaar inkomen.

Vier nieuwe chocoladerepen

Als onderdeel van de samenwerking lanceert Plus vier nieuwe chocoladerepen in de smaken melk pinda kletskop, melk pecan toffee, wit cappuccino crunch en de puur rood fruit marshmellow. Deze chocolade is gemaakt van cacao die op een eerlijke en duurzame manier is ingekocht. Remi Breed, categorymanager van Plus, licht toe: “In 2020 hebben we al onze huismerkproducten waarin cacao is verwerkt, omgezet naar 100% gecertificeerde Fairtrade-cacao. Door het toevoegen van deze vier nieuwe chocoladerepen gaan we nog een stap verder, waarbij we boeren direct een hogere prijs betalen.”

Duurzame cacaoindustrie

De nieuwe hazelnootpasta van The Flower Farm, die sinds januari in de schappen van de Albert Heijn ligt, is gemaakt met eerlijke Tony’s Open Chain-cacaopoeder. “Wij doen we er alles aan om ontbossing te voorkomen”, benadrukt oprichter Marcel van Wing. “Omdat Tony’s Open Chain dit ook doet, hebben wij ons aangesloten. Bovendien kunnen we nu bijdragen aan een duurzame cacaoindustrie.”

Noordzij
Wendy Noordzij Freelance redacteur


Beheer