Retailer Bünting sluit zich aan bij Initiative Tierwohl

Vlees met het Initiative Tierwohl-label. - Foto: ANP
Vlees met het Initiative Tierwohl-label. - Foto: ANP

Het Duitse dierenwelzijnsinitiatief Initiative Tierwohl (ITW) krijgt er weer een deelnemende retailer bij, de Bünting Unternehmensgruppe.

De supermarktuitbater kan op het volledige assortiment varkens- en pluimveevlees het zegel van de ITW plakken. De deelname van Bünting houdt voor de ITW-organisatie in dat de retailer financieel gaat bijdragen aan het bonussysteem voor de veehouders die zich hebben onderworpen aan de welzijnseisen van het initiatief.

200 vestigingen

Bünting is een van oorsprong Oost-Friese onderneming uit Leer en telt zo’n 200 winkelvestigingen met de ketennamen Combi en Famila. De retailer schaart zich met de ITW-deelname bij de grote concurrenten Aldi Nord en Süd, Edeka, Lidl/Kaufland, Rewe, Netto Markendiscount en Penny. Ook de maaltijdenbezorgers Hello Fresh en Dean & David zijn onder de deelnemers te vinden.

Volgens ketenbeheerder QS wordt momenteel 34% van de vleesvarkens gehouden op basis van de ITW-normen. Inclusief de zeugen- en biggenhouders gaat het om ruim 6.800 bedrijven.

Verseput
Wim Verseput Freelance redacteur
Meer over



Beheer