Doorgaan naar artikel

Samenwerking Jumbo en Makro voor zakelijke klant

Voor Makro is de samenwerking een nieuwe stap die volgens het bedrijf past bij de ambitie in de foodservice. - Foto: ANP premium

Voor Makro is de samenwerking een nieuwe stap die volgens het bedrijf past bij de ambitie in de foodservice. - Foto: ANP

Jumbo Supermarkten en groothandel in food en non-food Makro gaan samenwerken in het bedienen van zakelijke klanten van Jumbo.

Ongeveer 1.000 producten uit het assortiment van Makro zijn vanaf deze maand te koop via het zakelijke online winkelkanaal van Jumbo. Dat maakt Jumbo bekend. Het zakelijke online kanaal richt zich onder meer op sportkantines, kleine horeca, mkb-ondernemingen en zorginstellingen.

Ruimer online assortiment

Volgens Jumbo hebben veel bedrijven behoefte aan een ruimer online assortiment levensmiddelen. Van frisdrank, snacks en maaltijden tot schoonmaakproducten en artikelen voor de koffiecorner. Ze zoeken vaak grootverpakkingen, tegen lage prijzen en met een snelle levertijd. Het partnership van Jumbo en Makro is een direct antwoord op deze behoefte. In 2019 vergrootte Jumbo al het zakelijke online assortiment.

Ambitie in foodservice

Voor Makro is de samenwerking een nieuwe stap die volgens het bedrijf past bij de ambitie van Makro in de foodservice.

Makro Nederland is onderdeel van het Duitse retailconcern Metro Group en leed de laatste jaren verlies. Eerder dit jaar werd al bekend dat Makro flink gaat reorganiseren om verloren marktaandeel en winstgevendheid terug te winnen.

Moederconcern Metro is al jaren aan het reorganiseren en verkocht in Duitsland onder meer de supermarktketen Real.

Lees ook: Jumbo verwacht € 10 miljard omzet in 2021

Snel delen

Wim Esselink
Wim Esselink

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin