Doorgaan naar artikel

Sodiaal investeert miljoenen in kaas

Geüpdatet op:
Bedrijven
Nieuws
Foto: Canva

Foto: Canva

De grootste Franse zuivelcoöperatie Sodiaal gaat de komende vijf jaar € 170 miljoen investeren in uitbreiding en modernisering van zijn kaasfabrieken.

Sodiaal wil daarmee inspelen op de nog altijd groeiende vraag naar kaas, met name voor toepassingen bij het koken. Sodiaal haalt rond de 30% van zijn omzet uit kaas met als belangrijkste merken Entremont, Bleu d’Avergne, Brie de Meaux en Coeur de Lion. Het bedrijf beschikt over veertig kaasfabrieken in Frankrijk en verkoopt jaarlijks 370.000 ton op de Europese markt.

Gesneden formaat en in klein-verpakkingen

Sodiaal wil nu meer producten op de markt brengen voor de ‘onder druk staande kok’ en voor snacking, met name in gesneden formaat en in klein-verpakkingen. “Dit is een bewust beleid van investeren. Kaas is een markt die elk jaar natuurlijk groeit en het is belangrijk om bij te blijven met die groei”, aldus directeur kaas Olivier Athimon bij de opening van een uitbreiding van de kleinschalige kaasfabriek in Saint-Flour.

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin