Doorgaan naar artikel

Start-ups openen pop-up supermarkt

Meer dan 45 start-ups hebben de handen ineengeslagen om duurzaamheid de standaard te maken in de supermarkt.

Annabel Hoogendoorn en Laura Hoogland van de start-up Sunt zijn de initiatiefnemers van deze pop-up supermarkt in Amsterdam. Zij willen het statement maken dat er voor alle producten die nu in de supermarkten liggen, een duurzamer alternatief is. De Nederlandse onafhankelijke merken, die te vinden zijn in deze tijdelijke supermarkt, komen niet snel in de schappen van reguliere supermarkten terecht. Het opboksen tegenover foodbedrijven als Unilever en Nestlé is een van deze uitdagingen. Dat moet veranderen als het aan deze start-ups ligt.

Gamechanger

De pop-up SUPERmarkt is deel van een bredere campagne genaamd Gamechangers, die wil laten zien dat de consument het verschil kan maken en een podium wil bieden aan producten met een positieve impact. De pop-up supermarkt heeft nu zijn deuren weer gesloten, maar dat er in andere steden eenzelfde soort concept komt, is nog niet uitgesloten.

Pop-up SUPERmarkt in Amsterdam

FoodAgribusiness werpt een blik in de pop-up supermarkt in Amsterdam. Initiatiefnemer Annabel Hoogendoorn vertelt hoe deze actie loopt en waarom de pop-up supermarkt in het leven is geroepen. Daarnaast legt Tjebbe van Meeteren van de start-up Farm Brothers uit waarom zij zich hebben aangesloten bij dit concept.

Meer F&A Updates en reportages bekijk je via Foodagribusiness/video

Snel delen

Image
Iris Hofman

Audiovisueel redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin