Doorgaan naar artikel

Supermarkt Carrefour boekt ‘solide groei’

Carrefour heeft de omzet in het eerste kwartaal met 4,2% zien toenemen.

Foto: ANP

Foto: ANP

De Franse supermarktonderneming Carrefour heeft de omzet in het eerste kwartaal met 4,2% zien toenemen naar € 18,56 miljard.

In Zuid-Amerika kwam de groei uit op bijna 16%, maar in Europa buiten Frankrijk was sprake van 1,6% lagere verkopen. Carrefour signaleert onder meer een ‘solide momentum’ in de hypermarkets, de meestal aan de rand van de stad gelegen enorme winkels. De verkopen daar namen elke maand van het kwartaal verder toe.

Hypermarkten populair

Hypermarkten raakten voor de crisis steeds meer in het gedrang, maar zijn nu weer populair bij de consument. Aan de andere kant opende het Franse bedrijf sinds begin vorig jaar ook 559 nieuwe gemakswinkels. Daarnaast nam de e-commerce omzet van food in het kwartaal met 56% toe na een groei met 45% in het eerste kwartaal van vorig jaar.

Topman Alexandre Bompard vindt de omzetgroei des te meer opzienbarend ‘omdat we het vergeleken met de buitengewone periode van maart 2020 toen de gezondheidscrisis uitbrak’. Hij meldt verder dat onder meer de ‘multichannel’ strategie leidt tot het veroveren van marktaandeel in alle voor de groep belangrijke landen’.

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin