Zuivel wordt verkocht als A-merk van fabrikanten en onder private label van supermarkten en andere kanalen. Een groeiend deel van de verkoop in Nederland valt onder een ketenconcept vaak in combinatie met labels op het gebied van duurzaamheid en dierenwelzijn. Recente voorbeelden zijn het Beter voor programma van A-ware en Albert Heijn, zuivelproducten van FrieslandCampina met het label ‘On the way to PlanetProof’ als eigen A-merk of via supermarkten onder private label.
Berichten
Arla ziet kansen voor groei afzet biologische babyvoeding
Jumbo geeft 1 ster Beter Leven-zuivel nieuwe impuls
Franse ‘eerlijke zuivel’ voert ranglijst biologische producten aan
Noord-Hollandse kaas van FrieslandCampina als PlanetProof
Duitse supers willen meer Duitse weidemelk
Franse boerenbond wil stop op omslag naar biomelk
Danone komt bioboeren VS tegemoet
Volop kansen voor biologische zuivel
Uitbreiding assortiment Mijn Melk
Veehandel zaagt aan stoelpoten ketenregisseur Albert Heijn
Strubbeling in rundvleesconcept AH en A-ware
Arla ontwikkelt nieuwe techniek voor winnen eiwit uit melk
Blijf op de hoogte
Wilt u op de hoogte blijven over de laatste ontwikkelingen rondom zuivel? Schrijf u in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.