Zuivel wordt verkocht als A-merk van fabrikanten en onder private label van supermarkten en andere kanalen. Een groeiend deel van de verkoop in Nederland valt onder een ketenconcept vaak in combinatie met labels op het gebied van duurzaamheid en dierenwelzijn. Recente voorbeelden zijn het Beter voor programma van A-ware en Albert Heijn, zuivelproducten van FrieslandCampina met het label ‘On the way to PlanetProof’ als eigen A-merk of via supermarkten onder private label.
Berichten
premium
Arla ziet kansen voor groei afzet biologische babyvoeding
premium
Jumbo geeft 1 ster Beter Leven-zuivel nieuwe impuls
premium
Franse ‘eerlijke zuivel’ voert ranglijst biologische producten aan
premium
Noord-Hollandse kaas van FrieslandCampina als PlanetProof
premium
Duitse supers willen meer Duitse weidemelk
premium
Franse boerenbond wil stop op omslag naar biomelk
premium
Volop kansen voor biologische zuivel
Uitbreiding assortiment Mijn Melk
premium
Veehandel zaagt aan stoelpoten ketenregisseur Albert Heijn
premium
Strubbeling in rundvleesconcept AH en A-ware
premium
Arla ontwikkelt nieuwe techniek voor winnen eiwit uit melk
premium
Danone onder vuur in VS door opzeggen contracten
Blijf op de hoogte
Wilt u op de hoogte blijven over de laatste ontwikkelingen rondom zuivel? Schrijf u in voor onze wekelijkse nieuwsbrief.