Unilever plaatst CO2-labels op selectie foodproducten

19-07 | |
Het initiatief is onderdeel van de nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen die Unilever vorige zomer opstelde. Foto: ANP
Het initiatief is onderdeel van de nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen die Unilever vorige zomer opstelde. Foto: ANP
Voedingsconcern Unilever wil dit jaar op een selectie voedingsmiddelen een label plaatsen met daarop de CO2-uitstoot van het product. Het project zou van start moeten gaan in Europa of Noord-Amerika. De plannen werden bekendgemaakt via de Britse krant The Independent. Het initiatief is onderdeel van de nieuwe duurzaamheidsdoelstellingen die het bedrijf vorige zomer opstelde. Eén van de doelstellingen is om tegen 2029 voor al zijn producten netto-nulemissie te hebben. Op de kortere termijn w


Word abonnee en lees verder

Met een abonnement heeft u onbeperkt toegang tot alle premium artikelen.
Al abonnee? Log hier in.

Neem een abonnement
Kloosterman



Beheer