Verpakkingsvrije supermarkt haalt € 9 miljoen op

07-12-2021 | |
Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot levert de boodschappen in glazen potten. - Foto Pieter Pot
Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot levert de boodschappen in glazen potten. - Foto Pieter Pot

De online verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot heeft € 9 miljoen aan investeringen opgehaald.

Twee jaar na de lancering haalt het bedrijf een groot bedrag op om het assortiment verpakkingsvrije producten te vergroten en om in meer West-Europese landen actief te kunnen zijn. De investeringen zijn afkomstig van verschillende impactinvesteerders.

Meer geld nodig voor introductie

Een maand geleden introduceerde Pieter Pot de supermarkt in België. Voor deze introductie is volgens oprichter Jouri Schoemaker meer geld nodig dan bij een reguliere supermarkt: “Bij een circulaire bezorgservice als de onze is de schaal waarop je opereert van groot belang bij het financieel gezond worden. We hebben dubbele vervoerskosten zin verband met het ophalen van de lege verpakkingen. Ook nemen we het schoonmaken van verpakkingen op ons. Tegelijkertijd moeten we ook in de bestaande markt de consument blijven verleiden met de duurzame optie. Deze is nog te vaak tijd- en geldrovend en Pieter Pot bewijst dat dat niet zo hoeft te zijn.”

Naast de uitbreiding gaat Pieter Pot met de investeringen een vierkante pot ontwikkelen. Ook realiseert het bedrijf een wasstraat voor de circulaire verpakkingen.

Pieter Pot

Pieter Pot werd opgericht met het idee om geheel verpakkingsvrij boodschappen te kunnen doen. Alles wat in de digitale winkel te vinden is, wordt geleverd in glazen potten. Het bedrijf zorgt voor het terugnemen en wassen. In de potten zitten food- en non-foodproducten van zowel het Pieter Pot-huismerk als bekende A-merken.

Ondanks de lage basisrente is financiering van bedrijven niet makkelijker geworden. Lees meer over (alternatieve) financiering op de themapagina

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur


Beheer