Doorgaan naar artikel

YB (Yoghurt Barn) sluit locaties en focust op distributie producten

YB, voorheen bekend als Yoghurt Barn, sluit zijn horecalocaties. Het bedrijf wil zich gaan focussen op de distributie van plantaardige producten.

Geüpdatet op:
Nieuws
Food
YB wil zijn productaanbod nu verder uitbreiden om in binnen- en buitenland patisserie. Foto: Canva premium

YB wil zijn productaanbod nu verder uitbreiden om in binnen- en buitenland patisserie. Foto: Canva

YB, voorheen bekend als Yoghurt Barn, sluit zijn horecalocaties. Het bedrijf wil zich gaan focussen op de distributie van plantaardige producten.

De zogenoemde ‘barns’ hebben eind vorige maand hun deuren gesloten. De horecalocaties van het bedrijf hadden te lijden onder de effecten van corona. Volgens het bedrijf kwamen de passantenstromen in de winkelgebieden niet meer op het niveau van voor de coronacrisis. Ook gaven consumenten minder uit. Daarnaast namen de kosten fors toe. De horecalocaties maakten daardoor verlies.

Productaanbod uitbreiden

Yoghurt Barn, dat werd opgericht in 2011 en zich richtte op yoghurt, veranderde in 2021 zijn naam in YB en ging zich toen focussen op plantaardige producten. De onderneming ontwikkelde zelf onder andere plantaardige croissants en gevulde koeken en werd volledig plantaardig. YB wil zijn productaanbod nu verder uitbreiden om in binnen- en buitenland patisserie, bake-off en zuivelvervangers te verkopen aan de foodservice markt, grote cateraars en andere zakelijke afnemers, zoals het nu ook al doet. Daarnaast blijft het actief als franchiseorganisatie.

Impact maken

CEO Wouter Staal zegt dat het doel van YB is om impact te maken. Om dit te kunnen blijven doen, was de sluiting van de verlieslatende horecalocaties nodig. De horeca was nooit een doel op zich, maar een middel om te laten zien dat lekker eten met minder impact op het klimaat samen kunnen gaan. ‘Met deze strategische koersverandering vergroot YB haar handprint en verkleint zij haar footprint’, aldus de onderneming, doelend op het breder beschikbaar maken van de producten.

Snel delen

Carolien Kloosterman
Carolien Kloosterman

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin