ZLTO en voerfirma’s voeren radiocampagne tegen stikstofbeleid

10-08 | |
Een van de posters van de campagne van ZLTO en voerleveranciers. - Foto: Geefboerentoekomst.nl
Een van de posters van de campagne van ZLTO en voerleveranciers. - Foto: Geefboerentoekomst.nl

De Zuidelijke boerenbelangenbehartiger ZLTO en voerleveranciers Voergroep Zuid, Vitelia en Fransen Gerrits starten komende week met een reclamecampagne op landelijke radio. Ook start een digitale campagne op social media en via Google.

De campagnes zijn gericht tegen het stikstofbeleid, onder het motto ‘Geef boeren toekomst’. De bedoeling is op om grote schaal burgers te bereiken met de actie. Eerder lanceerden de partijen onder hetzelfde motto al stickers, posters, en vlaggen met boerenzakdoek-patroon en de opdruk ‘Geef boeren toekomst’.

Gevolgen stikstofbeleid voor alledaagse producten

ZLTO laat weten de complexe stikstofmaterie dichter naar de burger toe te willen brengen door hen duidelijk te maken dat de stikstofdiscussie uit eindelijk gevolgen heeft voor alledaagse, eerlijke Nederlandse producten. Op de actieposters, waarop bijvoorbeeld een ei, stuk vlees of een aardappel centraal staat, staat groot ‘Bedreigd!’.

Daarna staat er onder meer dat boeren met de overheid de vermindering van stikstof willen aanpakken, maar dat hiervoor wel overleg en tijd nodig is. ‘Doen we dit niet, dan wordt jullie eten met uitsterven bedreigd’, aldus de campagneposter, verwijzend naar voedsel van Nederlandse bodem.

Graumans
Kirsten Graumans Redacteur


Beheer