ZON en BASF ontwikkelen nieuwe snacktomaat

28-12-2021 | Laatste update op 16-02 | |
Het assortiment snacktomaatjes is de laatste jaren enorm gegroeid. - Foto: Ton van der Scheer
Het assortiment snacktomaatjes is de laatste jaren enorm gegroeid. - Foto: Ton van der Scheer

ZON fruit & vegetables en BASF-zaadbedrijf Nunhems komen in 2022 met een nieuwe snacktomaat.

De beide partijen hebben het Test, Taste & Concept Center ingeschakeld bij de ontwikkeling van de nieuwe tomaat, zo meldt Brightlands Campus Greenport Venlo. Het smaak- en testcentrum heeft een focusgroepbijeenkomst gehouden. Daarbij is een groep consumenten gevraagd naar hun mening over snacktomaten, wanneer ze deze eten en in wat voor verpakking ze deze producten graag zien.

Teksten en logo’s testen

“Het doel van een focusgroep is om te discussiëren en verwachtingen te toetsen over een bepaald product. In dit geval een snacktomaat”, zegt Sophie Tullemans, business developer bij het Test, Taste & Concept Center. “Hoe denkt de consument over het idee? Op welke manier kun je het in de markt positioneren? Hoe moet het eruitzien wat betreft verpakking, tekst en logo’s? Het idee toetsen we bij minimaal zes personen. De duur van een dergelijke sessie is 1,5 tot 2 uur.” De informatie uit de focusgroep gebruiken de bedrijven bij de verdere ontwikkeling van een concept rondom een nieuwe snacktomaat.

Gezondheidsaspecten snacktomaat

BASF en Brightlands Campus Greenport Venlo onderzoeken ook de gezondheidsaspecten van tomaten, zoals de inhoudsstof lycopeen. Als gezondheidsaspecten meetbaar zijn, kan erop worden veredeld en kunnen die producten als meetbaar gezond in de markt worden gezet.

Stijger
Harry Stijger Freelance redacteur


Beheer