Skip to content

Hogere omzet voor Greenyard

Greenyard boekt weer een positief resultaat in het eerste kwartaal van het boekjaar.

Greenyard heeft na eigen zeggen maar in beperkte mate last van de inflatie. De prijzen van druiven en avocado’s daalden zelfs dit jaar. Foto: Canva

Greenyard heeft naar eigen zeggen maar in beperkte mate last van de inflatie. De prijzen van druiven en avocado’s daalden zelfs dit jaar. Foto: Canva

Groente- en fruitleverancier Greenyard boekt weer een positief resultaat in het eerste kwartaal van het boekjaar.

De omzet steeg met 4,8% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De netto-omzet bedroeg € 1,18 miljard. In dezelfde periode vorig jaar was dit € 1,12 miljard. Voor beide segmenten, Fresh en Longfresh (diepvries- en conservenproducten) was de groei positief meldt het bedrijf. Met name Longfresh zag een grote groei van 14,2% tot € 195,9 miljoen. Dit komt door het sterke herstel van de foodservice en de voedingsindustrie. In het Fresh-segment groeide de omzet met 3,2% naar € 982,3 miljoen. Ook hier is de marktsituatie weer herstelt na corona, volgens het bedrijf. De outlook voor dit boekjaar blijft ongewijzigd.

Inflatie heeft weinig effect

Greenyard heeft naar eigen zeggen maar in beperkte mate last van de inflatie. De prijzen van druiven en avocado’s daalden zelfs dit jaar. De groenten- en fruitleverancier zegt dat het bedrijf echter sterker afhankelijk is van de oogstomstandigheden, beschikbaarheid en de opbrengsten. De grootste impact van de inflatie voor Greenyard is de verminderde koopkracht van consumenten.

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin