Skip to content

A-ware introduceert nieuwe melkstroom voor Duitse markt

Royal A-ware introduceert een nieuwe melkstroom voor de Duitse markt.

Foto: ANP

Foto: ANP

Royal A-ware introduceert een nieuwe melkstroom voor de Duitse markt.

A-ware kiest bij de ontwikkeling van nieuwe concepten bewust voor de vraag van de klant als vertrekpunt. Met de Koe Bewust-melkstroom wil de zuivelonderneming inspelen op een toenemende marktvraag naar melk geproduceerd met extra eisen aan dierenwelzijn en duurzaamheid. De melk zal onder meer verwerkt worden tot kaas en er liggen afspraken voor de lange termijn. Meer willen De Jong en Veldman nu nog niet over het concept kwijt. Eerst worden de eigen leveranciers geïnformeerd. Ook over volumes doen ze nog geen uitspraken.

Verschillende melkstromen

A-ware introduceerde in de afgelopen tien jaar verschillende melkstromen. Leveranciers kiezen volgens de onderneming de melkstroom die het best bij hun bedrijfsvoering past. De Jong ziet de Koe Bewust-melkstroom als doorontwikkeling van de bestaande melkstromen Traditioneel, Boerderijmelk (gericht op de productie van Nederlandse BGA-kaas voor de export),Weidemelk en Weidemelk Plus (gericht op de productie van zuivel voor de Nederlandse markt). Hij acht het niet onwaarschijnlijk dat er door de nieuwe Koe Bewust-melkstroom verschuivingen binnen en tussen melkstromen plaatsvinden, al blijft dit afhankelijk van de interesse onder de leveranciers.

Snel delen

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin