Skip to content

Danone integreert divisies tot één organisatie

Danone integreert de onderdelen Alpro, Nutricia en Danone Zuivel tot één organisatie.

Foto: ANP premium

Foto: ANP

Danone integreert de onderdelen Alpro, Nutricia en Danone Zuivel tot één organisatie.

Dat zegt directeur Retail, Frank den Haan, in gesprek met Foodpersonality. Doel is om Danone slagvaardiger te maken. De wijziging geldt niet alleen voor Nederland. Wereldwijd wordt de divisiestructuur van Danone veranderd in een landenstructuur. De reorganisatie is onderdeel van de plannen om de resultaten van het beursgenoteerde bedrijf te verbeteren. Het moet Danone als bedrijf effectiever maken zonder afbreuk te doen aan de identiteiten van de afzonderlijke bedrijven.

Danone als werkgever beter op de kaart

Een van de voordelen van de integratie is volgens Den Haan schaalgrootte. Hoewel schaalgrootte geen doel op zich is, helpt het wel efficiënter te werken. Ook denkt hij dat het helpt om Danone als werkgever in Nederland beter op de kaart te zetten. Den Haan vindt dat Danone in Nederland tot dusver als bedrijf onderbelicht blijft, terwijl er toch zo’n 2.600 mensen op de verschillende locaties werken.

Een flexitarisch dieet

Tot nu toe hebben retailers relatief weinig gemerkt van de integratie van Alpro, Nutricia en Danone Zuivel, maar daar komt volgens de directeur binnenkort verandering in. Zo komt er een nieuwe zuivelvisie met daarin zowel aandacht voor de toegevoegde waarde van Danone-zuivel als de toegevoegde waarde van de plantaardige alternatieven voor zuivel van Alpro. Kort samengevat gaat het om een visie gericht op het groeiende belang van een flexitarisch dieet.

Dat er meer naar zuivel en plantaardige alternatieven als één productcategorie wordt gekeken blijkt ook uit de eerdere introductie van Nutrilon Melk & Plantaardig, een nieuw kindervoedingsproduct op basis van melk en plantaardige ingrediënten.

Snel delen

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin