Skip to content

Danone werkt voor groei samen met Arla Foods

Danone wil met het Partner for Growth-programma de samenwerking met andere ondernemingen intensiveren.

Updated on:
Business
Nieuws
Het Partner for Growth-programma van Danone moet de drijvende kracht zijn voor meer innovaties en efficiëntieverbeteringen ‘om duurzame groei te ontsluiten, van nieuwe productideeën tot het moment waarop die in de handen van de consumenten belanden’. Foto: Danone premium

Het Partner for Growth-programma van Danone moet de drijvende kracht zijn voor meer innovaties en efficiëntieverbeteringen ‘om duurzame groei te ontsluiten, van nieuwe productideeën tot het moment waarop die in de handen van de consumenten belanden’. Foto: Danone

Danone wil met het Partner for Growth-programma de samenwerking met andere ondernemingen intensiveren.

Danone wil de relaties met partners uit de hele wereld uitbreiden en versterken om sneller in te kunnen spelen op consumententrends en -inzichten en om gemeenschappelijke groei aan te wakkeren. Daarbij gaat het zowel om zuivel- als plantaardige producten. Het Partner for Growth-programma van Danone moet de drijvende kracht zijn voor meer innovaties en efficiëntieverbeteringen ‘om duurzame groei te ontsluiten van nieuwe product-ideeën tot het moment waarop die in de handen van de consumenten belanden’.

Eerste partners van Danone

Tot de eerste partners behoren Arla Foods Ingredients dat specialiteitszuivelingrediënten gaat leveren, McCarthy Family Farms dat praktijken op het gebied van regeneratieve landbouw gaat ontwikkelen en bioscience-bedrijf Chr. Hansen. Danone Manifesto Ventures, de eigen investeringstak van het Franse voedingsconcern, zal ook de nodige bijdragen leveren ‘om opkomende merken, concepten of capaciteiten met een groot potentieel naar de markt te brengen’.

Partner for Growth is gericht op vier onderling verbonden strategische pilaren, legt Danone uit. In de eerste plaats gaat het om opkomende wetenschap en technologie, met onderzoek en het ontdekken van doorbraken bij ingrediënten, landbouw, verwerking en verpakking ‘die de toekomst van voeding zullen bepalen’. Tweede pijler is de creatie van precisiecapaciteit om meer flexibel en slimmer om te gaan met bestaande machines en dergelijke.

Verkleinen van de CO2-voetafdruk

De concurrentiepositie op kostengebied speelt ook een rol, met gebruik van digitale technologie en het ‘gezamenlijk begrijpen van onze end-to-end waardeketen om onder meer afval te verminderen en de logistiek te optimaliseren’. Last but not least gaat het om duurzaamheid, met zowel het verbeteren van de gezondheidsvoordelen van Danone’s eigen producten als het verkleinen van de CO2-voetafdruk van de operationele activiteiten bij alle partners.

Vikram Agarwal, chief operating officer: “Anticiperen op en het pakken van kansen staat centraal in de Renew Danone-strategie en dat is precies waar het bij Partner for Growth over gaat. Een gestructureerde, holistische en tot wederzijds voordeel leidende benadering om de manier waarop we samenwerken met partners te transformeren teneinde te profiteren van kortetermijn-mogelijkheden. Maar ook onze merken en categorieën voor te bereiden op duurzame groei op de langere termijn. Het stelt ons in staat meer te halen uit ons leveranciers- en partners-ecosysteem in plaats van een traditionele lineaire benadering. Op deze manier kunnen we vooruitlopen op opkomende trends, onze klanten en consumenten beter bedienen en duurzame groei ontsluiten.”

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin