Groupe Bel koopt kaasbedrijf in China

04-08 | |
Foto: Canva/SimicVojislav
Foto: Canva/SimicVojislav

Zuivel- en plantaardige fabrikant Groupe Bel heeft een belang van 70% gekocht in het Chinese kaasbedrijf Shandong Junjun Cheese.

Daarmee zet Bel een nieuwe stap in de strategie van internationale expansie en het versterken van de groei in China. Shandong Junjun Cheese is gevestigd in het noordoosten van China, het vierde productiegebied voor melk in het land. Het in 2017 gevormde bedrijf met rond de 300 werknemers beschikt over een breed assortiment kaasmerken die sinds 2018 met meer dan 100% per jaar zijn gegroeid.

De acquisitie geeft Bel ook de bevoegdheid om de certificeringen en licenties voor het exploiteren van de kaasfabriek van Shandong Junjun te gebruiken, deelt het Franse bedrijf mee.

Invloed Chinese markt versterken

CEO Cécile Béliot: “Onze wens om op nieuwe terreinen te versnellen staat centraal in onze groeistrategie, net als het herbalanceren van onze portefeuille rond de segmenten gezond snacken bij zuivel, fruit en plantaardig. We hebben voor Shandong Junjun Cheese gekozen omdat dat een bedrijf is dat de vereiste industriële capaciteit en innovatiepotentieel biedt. De maakt het mogelijk onze invloed op de Chinese markt te versterken en te strijden voor het leiderschap op die markt.”

Peijs
Ruud Peijs Freelance redacteur


Beheer