Groupe Bel: plantaardige versie voor alle merken

Groupe Bel wil een vegetarische versie van al zijn merkproducten uitbrengen. Deze maand komt een plantaardige Boursin in de verkoop via Amazon en begin 2021 wordt een plantaardige La Vache qui Rit op de markt gebracht in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Canada.

In die landen wordt het smeerkaasje vooral geconsumeerd door volwassenen, wat een groot potentieel biedt onder flexitariërs, aldus Bel. Verder wordt gewerkt aan een Mini Babybel Végétal en ontwikkelt Bel een nieuw merk voor uitsluitend plantaardige producten. Dat hebben algemeen directeur Antoine Fievet en commercieel directeur Cécile Béliot meegedeeld bij een presentatie van de strategie.

Zuivel, fruit en plantaardig

“De groep gaat door met de transformatie van haar merkenportefeuille door versterking van de strategie op drie terreinen: zuivel, fruit en plantaardig.” Vorig jaar heeft Bel al 54 producten vernieuwd met vooral meer aandacht voor de voedingswaarde. Het recept voor Kiri is vereenvoudigd, waarbij nu uitsluitend Franse melk en room wordt toegepast. Ook werd het gamma aan functionele producten uitgebreid met bijvoorbeeld Babybel 5G Proteïnen. “Onze kracht ligt in positieve en toegankelijke merken”, aldus Béliot.

Voedselverspilling

De Franse groep, die de omzet in de eerste jaarhelft met 8,4% zag toenemen, gaat ook versterkt door met zijn activiteiten op het gebied van duurzame landbouw, natuur, klimaatverandering en voedselverspilling. Zo is in Frankrijk Too Good To Go gelanceerd waarbij consumenten wordt aangeraden zuivel die over de verkoopdatum is ‘eerst te bekijken en te proeven voor het weg te gooien’. Dat project zal de komende tijd ook naar andere landen worden uitgerold.

2/3 artikelen over | Registreer om meer artikelen te lezen.