Doorgaan naar artikel

Lidl Duitsland maakt voedingsleveranciers bekend

Foto: ANP

Foto: ANP

Supermarkt Lidl is in Duitsland naar eigen zeggen als een van de eerste retailers met ingang van direct begonnen met de publicatie van een lijst met zijn hoofdleveranciers van de huismerkproducten op zijn website. Lidl neemt dit initiatief om samen met de fabrikanten ‘vaart te zetten achter een verantwoordelijkere manier van produceren’.

Jan Bock, inkoopmanager bij Lidl: “Om te weten waar en hoe onze producten worden gemaakt, is het belangrijk dat we onze zakenpartners zo goed mogelijk kennen. Tevens wensen onze klanten meer te weten te komen over hoe onze producten worden gemaakt.”

‘Code of conduct’

Lidl stelt dat de basis van elke zakelijke relatie de door de keten opgestelde ‘code of conduct’ is. Daarmee worden de fundamentele rechten van de werknemers in de hele leverantieketen gewaarborgd. Verder gaat het om de toepassing van ‘erkende minimumstandaards’.

Lidl heeft in Duitsland 3200 filialen. De lijst telt voor wat betreft het foodsegment de namen van ruim 1.000 leveranciers, waaronder ook een flink aantal Nederlandse. Ook de non-foodleveranciers worden opgesomd.

Snel delen

Image
Wim Verseput

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin