Agrifoodmonitor: duurzaamheid belangrijker voor consument

09-10 | |
Brood, groente, fruit, vlees en zuivel worden het meest geconsumeerd. - Foto: Canva
Brood, groente, fruit, vlees en zuivel worden het meest geconsumeerd. - Foto: Canva
Duurzaamheid wordt steeds belangrijker bij de consument. Dat blijkt uit de Agrifoodmonitor. De thema’s rechtvaardigheid, diervriendelijkheid, milieuvriendelijkheid en begrippen als transparantie, natuurlijk en regionaal worden steeds belangrijker voor de consument. Waar voorheen persoonlijke aangelegenheden zoals smaak en prijs de belangrijkste factoren waren om voedsel te kopen, verschuift dat nu. Marleen Onwezen, onderzoeker bij Wageningen University & Research (WUR): “Ook zien we d


Word abonnee en lees verder

Met een abonnement heeft u onbeperkt toegang tot alle premium artikelen.
Al abonnee? Log hier in.

Neem een abonnement
Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur



Beheer