Bel Group tevreden over plantaardige producten

02-03 | |
Plantaardige versies van de andere Bel-merken, zoals Boursin, laten ook goede resultaten zien. Foto: Canva
Plantaardige versies van de andere Bel-merken, zoals Boursin, laten ook goede resultaten zien. Foto: Canva

Het eerste internationale plantaardige merk van Bel Group, Nurishh, heeft ‘een uitstekende start’ gemaakt in West-Europa.

Innovatieve plantaardige versies van de andere Bel-merken, zoals Boursin, laten ook veelbelovende resultaten zien. De beste prestatie komt echter van de fruittoetjes van MOM. Dat meldt het Franse kaasbedrijf in het jaaroverzicht. Bel boekte in 2021 een omzet van € 3,379 miljard. Dat is op vergelijkbare basis 2,3% meer dan in 2020. Worden het Midden-Oosten en Afrika niet meegeteld, dan komt de groei uit op 5%.

De Bel Group noemt 2021 een bijzonder jaar. “Tegen een economische en financiële achtergrond die complex bleef, met een voortzetting van de Covid-crisis, toenemende inflatie en wereldwijde verstoring van de ketens, heeft Bel Group weerbarstigheid getoond.”

Positief groeitraject in China

De kernmerken, met name Babybel en Boursin alsmede de fruittoetjes van MOM, lieten een ‘excellent momentum’ zien. Ook bleef het positieve groeitraject in China doorgaan met een robuuste groei in de dubbele cijfers.

In het vierde kwartaal liep de omzet op cijfermatige basis wel met 5,8% terug door de verkoop van Leerdammer en enkele andere activiteiten aan Lactalis. Die business genereerde in de eerste negen maanden van 2021 nog een omzet van € 367 miljoen. Wordt dat buiten beschouwing gelaten, dan komt over het kwartaal een vergelijkbare groei van 10,1% uit de bus. Het Franse bedrijf maakt de volledige financiële cijfers bekend op 17 maart.

Peijs
Ruud Peijs Freelance redacteur


Beheer