Boerschappen start tweede investeringsronde in jaar tijd

16-11 | |
Foto: Canva
Foto: Canva

Maaltijdboxbedrijf Boerschappen start een nieuwe investeringsronde. Het bedrijf stelt 500.000 aandelen beschikbaar voor nieuwe investeerders. Dit volgt tien maanden na de eerste investeringsronde.

Boerschappen nodigt opnieuw investeerders uit om onderdeel te worden van de coöperatie Boerschappen. Vanuit de eerste investeringsronde haalde het bedrijf 2.540 nieuwe mede-eigenaren binnen en € 4 miljoen. Het doel was binnen 72 uur gehaal. Die kapitaalinjectie is gebruikt voor een verdere opschaling. Ook nu wil het maaltijdboxbedrijf het opgehaalde geld inzetten voor opschaling en het verbreden van de afzet. Op 24 november gaan de aandelen in de verkoop, daarvoor kunnen geïnteresseerde een aandeel reserveren.

Winstgevendheid vergroten

88% van de aandelen is op dit moment nog in handen van eigenaren Stijn Markusse en Stéphanie Vellekoop. Dat komt volgens hen niet overeen met een breed gedragen coöperatie en daarom willen zij opnieuw aandelen overdragen. Daarnaast wil Boerschappen investeren in de winstgevendheid voordat de recessie echt inzet. “Vandaar ook dat we liever nú extra investeren en die investeringen kunnen gebruiken voor extra omzet én reductie van operationele kosten”, schrijft het bedrijf.

Lokale producten

Boerschappen is in 2013 opgericht en richt zich op maaltijdboxen met lokale producten. Bij het bedrijf zijn 150 boerderijen uit heel Nederland aangesloten. In 2021 had het bedrijf een omzet van € 7,3 miljoen. De ambitie is om in 2025 een omzet van € 30 miljoen te halen.

Hilhorst
Alieke Hilhorst Redacteur


Beheer