Doorgaan naar artikel

Britse melk gaat het meest in de thee

Geüpdatet op:
Zuivel
Nieuws
Foto: Canva premium

Foto: Canva

Bijna de helft van de Britse ‘melkmomenten’ betreft een scheutje melk in de thee.

Op afstand volgen melk in de koffie of over het graanontbijt. Slechts 7% van de Britten noemt melk om te drinken als belangrijkste gebruik.

Dat blijkt uit onderzoek voor het zuivelschap AHDB Dairy. Door het thuiswerken en de sluiting van de scholen werd er vorig jaar in huis twee miljoen keer vaker melk in de thee gegooid dan in 2019, berekent marktonderzoeker Kantar. “Momenten om buiten de deur melk te gebruiken werden noodgedwongen vervangen door thuis”, aldus Kantar.

Meer melk gekocht in winkels

In totaal besteedden de Britten in 2020 € 3,9 miljard aan melk in de winkels. Dat is 9,7% meer dan een jaar eerder. Dat kwam vooral doordat er per winkelbezoek meer melk werd gekocht. De verkopen van halfvolle melk namen daarbij sterker toe dan van vol. De sterkste groei, met 17,5%, zit in het volume aan houdbare UHT-melk. “Dat onderstreept het belang dat consumenten, vanwege de pandemie, hechten aan een langere houdbaarheid van levensmiddelen,” denkt AHDB Dairy.

Lees ook: Plan Ierse zuiveltak Kerry Group valt in duigen

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin