Skip to content

Eigenaar Iglo geeft minder uit aan reclame

Nomad, eigenaar van Iglo, boekte in 2021 € 217 miljoen winst, een kwart lager dan in 2020.

Updated on:
Nieuws
Food
Nomad Foods, eigenaar van Iglo, draaide een jaaromzet van € 3,12 miljard. - Foto: ANP premium

Nomad Foods, eigenaar van Iglo, draaide een jaaromzet van € 3,12 miljard. - Foto: ANP

Nomad Foods, specialist in diepvriesproducten en eigenaar van Iglo, heeft de operationele kosten vorig jaar met 7% teruggedrongen naar omgerekend € 405 miljoen.

Het Britse bedrijf schrijft dat toe aan een daling van de advertentie- en promotiekosten, alsmede van de indirecte kosten.

Nomad Foods draaide een jaaromzet van € 3,12 miljard, een stijging met 3,6%. De vergelijkbare verkopen daalden echter met 2,1%, onder meer door lagere prijzen. Onder de streep kwam een winst uit de bus van € 217 miljoen wat een kwart lager is dan in 2020.

Consolideren winst

De Belgische topman Stéfan Descheermaker wijst er wel op dat de aangepaste brutowinst 4% hoger uitkwam: “We rapporteren sterke operationele en financiële prestaties en een vijfde achtereenvolgende jaar van groei. We hebben ons gefocust op het consolideren van de winst bij de consument door productinnovatie en gerichte promotie, terwijl we ervoor hebben gezorgd dat de leveringsketen aan zijn doel beantwoordt door uitbreiding van de capaciteit en efficiëntie programma’s.”

Doorgaan op acquisitiepad

Nomad Foods is ook in 2021 doorgegaan op het acquisitiepad. Zo werd het eerste verworven Findus Switzerland geïntegreerd en het in Oost-Europa actieve diepvriesbedrijf Fortenova ingelijfd. “We hebben er alle vertrouwen in dat ons bedrijf goed gepositioneerd is om het groeipatroon in 2022 en daarna voort te zetten”, aldus het jaarbericht.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin