Skip to content

Meer omzet en winst bij Nestlé dankzij prijsverhogingen

Voedingsconcern Nestlé heeft zijn omzet- en winstverwachting voor dit jaar naar boven bijgesteld na goede cijfers over het eerste halfjaar.

De verkoop van zuivelproducten groeit ook, maar minder hard dan de omzet in diervoeding. – Foto: Nestlé/Flickr

De verkoop van zuivelproducten groeit ook, maar minder hard dan de omzet in diervoeding. – Foto: Nestlé/Flickr

Voedingsconcern Nestlé heeft zijn omzet- en winstverwachting voor dit jaar naar boven bijgesteld na goede cijfers over het eerste halfjaar.

De autonome omzetgroei voor 2023 is nu op 7 à 8% gezet. Dat is iets hoger dan een eerdere prognose.

Over het eerste halfjaar rapporteert ’s werelds grootste voedingsconcern een winstgroei van 7,7% naar € 5,9 miljard. De autonome omzetgroei is 8,7%. Deze is te danken aan de 9,5% hogere prijzen die het concern rekent. De financiële omzet nam toe met 1,6% tot € 48,5 miljard. Nadelige valuta-ontwikkelingen drukten de omzetcijfers met 6,7%.

Omzetgroei vooral in diervoeding, minder in zuivel

De sterkste omzetgroei (meer dan 10%) is in het diervoedingsmerk Purina. Ook met koffie haalt het bedrijf dubbelcijferige groei. De verkoop van zuivelproducten groeit ook, zij het iets minder hard. Hier gaat het om minder dan 10% groei. De groei zit vooral in koffiecreamers en verrijkte melk.

Nestlé is wereldwijd actief met Noord-Amerika als grootste afzetgebied, gevolgd door Europa.

Snel delen

Afbeelding
Johan Oppewal

chef-redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin