Skip to content

Sjaak van der Tak: supers moeten Nederlands product promoten

Sjaak van der Tak. - Foto: Fred Libochant

Sjaak van der Tak. - Foto: Fred Libochant

Sjaak van der Tak wil een campagne in de supermarkten voor de Nederlandse boeren. Het is volgens de nieuwe voorzitter van LTO Nederland een van de stappen die gezet moet worden om het verdienvermogen van de Nederlandse boeren te verbeteren.

Dat zegt hij in een interview met Boerderij. “Zet op de schappen, op de boodschappenwagentjes dat de producten gemaakt zijn op de meest duurzame en efficiënte manier door de Nederlandse boeren. En dat drie jaar volhouden. Kijk maar wat er gebeurd is met campagnes over roken, wat daar de impact van is op het publiek. Zo’n boodschap blijft hangen.” Op de vraag wie dat moet betalen antwoord hij: “De supermarkten hebben het afgelopen jaar heel aardig verdiend. Dus kom op, over de drempel!’

Lees het interview met Sjaak van der Tak op Boerderij

Overleg met het CBL

Van der Tak zegt nadrukkelijk dat zo’n campagne allen niet genoeg is. “Één oplossing is geen oplossing. De kostprijs voor boeren stijgt, dan boer je achteruit, maar ik ben van het vooruit boeren. Daarom is het overleg met het CBL zo belangrijk. Daar zijn sommige mensen sceptisch over, maar dat het overleg niet geklapt is, vind ik al constructief. En dan willen we voor 1 april een afspraak over. En waarom dan? Dan is het twee weken geleden dat er verkiezingen waren, dus gaan de onderhandelingen in het regeerakkoord beginnen.”

Snel delen

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin