Doorgaan naar artikel

Tesco krijgt geen producten Kraft Heinz om prijsconflict

Kraft Heinz weigert Tesco zijn producten te leveren, omdat Tesco niet bereid is de inkoopprijzen te verhogen.

Foto: Canva premium

Foto: Canva

Kraft Heinz weigert de grootste Britse supermarkt Tesco zijn producten te leveren, omdat Tesco niet bereid is de inkoopprijzen te verhogen.

In een toenemend aantal van de 3.400 Britse winkels van Tesco zijn producten als ketchup en baked beans van Heinz daardoor niet meer te krijgen. Voedingsfabrikanten hebben de kampen met sterke kostenstijgingen van onder meer grondstoffen, energie, arbeid en transport. Maar ze liggen de laatste tijd regelmatig in de clinch met hun grootste afnemers over de vereiste verhogingen van de inkoop- en daarmee winkelprijzen.

Sommige producten niet te krijgen

Supermarkten als Tesco willen de prijzen zo laag mogelijk houden, ook om de nog altijd toenemende concurrentie van discounters als Aldi en Lidl het hoofd te bieden. Een woordvoerder van Tesco stelt dan ook: ‘’Met de sterk toenemende druk op de budgetten van huishoudens is het meer dan ooit onze verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat klanten de meeste waar voor hun geld krijgen. We gaan niet te rechtvaardigen prijsverhogingen dan ook niet doorgeven aan die klanten. Onze excuses als dat betekent dat sommige producten niet te krijgen zijn, maar we hebben veel alternatieven om te kiezen en we hopen dat dit probleem snel wordt opgelost.”

Heinz-producten duurder

Uit cijfers van vakblad The Grocer blijkt dat veel producten van Heinz de laatste tijd in Britse winkels fors duurder zijn geworden. Zo is een pakket van vier blikjes Heinz-soep van € 2,90 naar € 4,10 gegaan, is een blik baked beans met € 1,40 al 30% duurder dan een jaar geleden en kost een fles van 910 gram tomatenketchup nu € 4,10, terwijl dat vorig jaar € 1,15 minder was.

Snel delen

Image
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Copyrights reserved

Terms and conditions Privacy Cookies

Beheer
WP Admin