Foto: ANP
In dit artikel
De Franse supermarkt Casino start in vier filialen een proef met het bij elkaar zetten van alle plantaardige producten.
De Franse supermarkt Casino neemt in vier filialen een proef met het bij elkaar zetten van alle plantaardige producten. In eerste instantie worden in die ‘vegetarische hoek’ rond de 500 producten aangeboden waaronder een aantal die alleen bij Casino verkrijgbaar is. De pilot betreft hypermarkten in Aix-en-Provence en Montpellier en supermarkten in Parijs en Saint-Etienne.
Noviteiten op plantaardig gebied
“Zoals biologisch vijf jaar geleden laat plantaardig nu een sterke ontwikkeling zien. De markt bevindt zich nog in een pril stadium, maar het is onze ambitie om vanaf het begin een pionierspositie in te nemen. We staan open voor alle mogelijkheden waarmee we kunnen beantwoorden aan de consumptiewensen van onze klanten”, zegt directeur aanbod Latifa Moutai in vakblad LSA. Haar team zoekt bijvoorbeeld op sociale media ook voortdurend naar nieuwe start-ups en andere aanbieders van noviteiten op plantaardig gebied.
Nieuwe klanten aantrekken
Casino is naar eigen zeggen ook de eerste verkoper van producten van het Amerikaanse Beyond Meat in Europa. Daarnaast voert de retailer exclusief producten van het Britse merk Strong Roots. Daarnaast komen in de vegetarische hoek andere vlees- en zuivelvervangers, snack-producten, pizza’s en kant-en-klaar maaltijden. Moutai: “Vegetarisch is een hefboom om nieuwe klanten aan te trekken, daarom willen we ook snel doorgaan.”