Skip to content

Britse zuivel start campagne voor consument

Updated on:
Zuivel
Nieuws
De spotjes zijn gericht op de ‘menselijke momenten’ waarop koffie, thee of melkdrankjes worden gedronken. Foto: Canva

De spotjes zijn gericht op de ‘menselijke momenten’ waarop koffie, thee of melkdrankjes worden gedronken. Foto: Canva

De Britse organisatie voor de zuivelindustrie Dairy UK gaat een grote campagne voeren voor melk en yoghurt. Voor die actie heeft de zuivelsector samen met de overheid ruim € 1,1 miljoen beschikbaar gesteld.

De spotjes zijn gericht op de ‘menselijke momenten’ waarop koffie, thee of melkdrankjes worden gedronken. Bij die gelegenheden wordt op de Britse markt het grootste volume aan melk gebruikt. De campagne wordt niet alleen gevoerd op sociale media maar voor het eerst in tien jaar keert zuivel ook terug in Britse tv-reclame.

Melkconsumptie opvoeren

Minister voor plattelandszaken George Eustice: “De sluiting van restaurants en andere eetgelegenheden leidt ertoe dat veel producenten met een overschot aan melk zitten dat anders misschien wordt verspild. Daarom steunen we deze campagne om de melkconsumptie op te voeren.”

Eustice heeft eerder al de concurrentieregels voor zuivelbedrijven versoepeld, zodat ze makkelijker kunnen samenwerken om de problemen op de markt op te vangen.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin