Skip to content

FrieslandCampina Pakistan ziet winst vertienvoudigen

FrieslandCampina Engro Pakistan heeft de winst in 2021 zien vertienvoudigen.

Vooral het in Pakistan bekende merk Olper’s deed het goed. Foto: FrieslandCampina.com premium

Vooral het in Pakistan bekende merk Olper’s deed het goed. Foto: FrieslandCampina.com

FrieslandCampina Engro Pakistan heeft de winst in 2021 zien vertienvoudigen naar omgerekend € 9 miljoen.

De omzet steeg met 18% naar € 260,6 miljoen. De FrieslandCampina-dochter lijkt de weg omhoog te hebben gevonden. In 2019 boekte de onderneming nog een verlies van € 5,7 miljoen.

Veel ijs verkocht

FrieslandCampina Pakistan zag de verkoopvolumes flink toenemen. Zo werd er niet eerder zoveel ijs verkocht als in 2021. In de divisie ijs en bevroren desserts steeg de omzet met 42% naar € 26,1 miljoen. Ondanks deze flinke omzetstijging gaat het om een klein deel van de totale activiteiten. De verkoop van zuivel en zuiveldranken was afgelopen jaar goed voor een omzet van € 234 miljoen. Dat is 16% hoger ten opzichte van 2020. Vooral het in Pakistan bekende merk Olper’s deed het goed. Ook campagnes om consumenten te stimuleren te kiezen voor voorverpakte zuivel in plaats van ‘losse’ zuivel, lijken hun vruchten af te werpen.

Gedaalde financieringskosten

De toegenomen winstgevendheid is volgens lokale media ook een gevolg van sterk gedaalde financieringskosten. Deze kosten daalden met 30,5%. De gedaalde financieringskosten compenseerden voor een deel de gestegen kosten. Die namen flink toe. Zo stegen de kosten voor distributie en marketing met 24,4%. De administratiekosten namen met 14,6% toe.

FrieslandCampina nam in 2016 een meerderheidsbelang van 51% in Engro Foods.

Snel delen

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin