Milcobel koopt mozzarella-rasper Kaasbrik

17-06 | |
Foto: Peter Roek
Foto: Peter Roek

Zuivelcoöperatie Milcobel neemt rasp- en verpakkingsbedrijf Kaasbrik in Halen over.

Dit hebben beide bedrijven bekend gemaakt. De overname past in de strategie van Milcobel om sterker klantgericht te werken en meer toegevoegde waarde te creëren ten behoeve van de leden-melkveehouders. Met de overname verstevigt Milcobel haar wereldwijde positie in de productie, verwerking en vermarkting van mozzarella.

Kaasbrik

Familiebedrijf Kaasbrik, met zo’n 30 werknemers, verwerkt zo’n 10.500 ton kaas en behaalt een omzet van € 40 miljoen. Het bedrijf is specialist in het raspen van mozzarella. Daarnaast is het ook actief in het raspen, verpakken en vermarkten van andere harde en halfharde kazen voor de professionele markt, zoals cheddar en emmentaler.

Milcobel breidt met de overname ook haar eigen merkenportefeuille verder uit met de kaasraspmerken Kaasbrik en Pizzaiolo. Kaasbrik heeft klanten in meer dan 20 landen in Europa, Azië, het Midden-Oosten en Afrika.

‘Ideale partner’

Milcobel-CEO Nils van Dam: “Met de overname van Kaasbrik kunnen we onze positie als significante speler op de globale mozzarellamarkt verder versterken. Er is een zeer grote complementariteit tussen Milcobel en Kaasbrik. Mozzarella is een moeilijk en kwalitatief product dat de nodige expertise vereist, en met Kaasbrik hebben we daarin de ideale partner gevonden. ”

Johan De Turck, voorzitter van de Raad van Bestuur van Kaasbrik, bevestigt: ”Ik ben verheugd dat Kaasbrik in handen komt van een sterk Belgisch bedrijf met dezelfde waarden. Bovendien is de verankering in Limburg verzekerd. Ik ben ontzettend trots op wat we met ons team de afgelopen jaren gerealiseerd hebben. Mijn dochter Karlien blijft CEO en zal het internationaal groeitraject verder leiden.”

van der Horst



Beheer