Skip to content

Mondelez weet omzet verder op te voeren

Food- en snackfabrikant Mondelez heeft in het derde kwartaal een omzet gedraaid van $ 7,182 miljard.

Toblerone is een merk van Mondelez. - Foto: ANP premium

Toblerone is een merk van Mondelez. - Foto: ANP

Food- en snackfabrikant Mondelez heeft in het derde kwartaal een omzet gedraaid van $ 7,182 miljard.

Dat is op vergelijkbare basis 5,5% meer dan een jaar eerder. Europa was goed voor $ 2,714 miljard aan verkopen, een toename met 4,9%. De nettowinst kwam met $ 3,07 miljard 11,6% hoger uit.

Een deel van de omzetgroei bij de fabrikant van onder meer Philadelphia, Oreo en Toblerone is te danken aan enkele recente acquisities. Verder stond de operationele marge onder druk door hogere grondstoffenprijzen, transportkosten en hogere reclame-uitgaven. Dat werd gedeeltelijk gecompenseerd door het opvoeren van de verkoopprijzen en kostenbesparingen.

Prijzen aanpassen

“We hebben een sterke omzet- en verdienstengroei neergezet in het derde kwartaal, met brede krachten in zowel ontwikkelde als opkomende markten. De vraag naar onze producten en merken blijft levendig en de volumegroei is solide terwijl we de prijzen aanpassen om de hogere inflatie te weerspiegelen”, aldus de Belgische CEO Dirk van de Put. Hij verwacht dat de verhoogde inflatie en logistieke wisselvalligheid nog wel enige tijd zullen aanhouden. “Maar we blijven vertrouwen op onze plannen om onze financiële algoritmen te realiseren, ondersteund door veel merkinvesteringen, hogere prijzen waar noodzakelijk, uitbreiding van de distributie en onze robuuste agenda voor verantwoord ondernemen inclusief ons recent aangekondigde doel van net-zero in 2050.”

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin