Skip to content

Mondelez weet omzet verder op te voeren

De omzetgroei is deels te danken aan recente acquisities.

Het Amerikaanse voedingsbedrijf Mondelez voert onder meer het merk Oreo. - Foto: ANP

Het Amerikaanse voedingsbedrijf Mondelez voert onder meer het merk Oreo. - Foto: ANP

Het Amerikaanse voedingsbedrijf Mondelez heeft de vergelijkbare omzet in het afgelopen kwartaal met 6,2% opgevoerd naar $ 6,642 miljard.

Europa droeg daaraan $ 2,47 miljard bij, 5,4% meer dan een jaar eerder. De omzetgroei is deels te danken aan recente acquisities. De brutowinst kwam met $ 2,63 miljard bijna 13% hoger uit. Dat betekent dat Mondelez in deze drie maanden een brutomarge draaide van 39,6%.

Herstructurering toeleveringsketen

Mondelez was in het kwartaal nog eens $ 100 miljoen kwijt aan kosten voor herstructureringen in zowel het bedrijf zelf als de toeleveringsketen. “We konden opnieuw een kwartaal met sterke prestaties neerzetten”, zegt de Belgische bestuursvoorzitter Dick van de Put van het bedrijf achter onder meer Oreo, Philadelphia en TUC. “We blijven sterke groei zien in de meeste werelddelen, categorieën en merken en blijven intens gefocust op een consistente uitvoering en herinvestering om onze positie verder te versterken.” Vanwege de voortdurende acquisities en aan de andere kant het afstoten van bepaalde activiteiten en de onzekerheden op de grondstoffen- en valutamarkten geeft Mondelez geen voorspelling voor heel 2021 af.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin