Een bezorger van onlinesupermarkt Crisp bezorgt boodschappen in Amsterdam. - Foto: ANP
In dit artikel
Online supermarkt Crisp haalde eerder dit jaar € 75 miljoen op. Het bedrijf maakt dit nu bekend. Met de kapitaalinjectie zijn zowel de afzetmarkt als het assortiment gegroeid.
De helft van de investering in deze ronden is afkomstig van de bestaande langetermijninvesteerders. Bij de nieuwe investeerders zitten weer een aantal Nederlandse ondernemers, zoals Adriaan Mol (oprichter Mollie), Sander van der Laan (voormalig CEO Action en Albert Heijn) en Joes Daemen (oprichter Somerset Capital Partners). Tom Peeters, CEO van Crisp: “Niet alleen de financiële steun geeft ons veel vertrouwen, de toenemende vraag van de klant geeft ons dat ook.”
Overname Eetfabriek
De kapitaalinjectie is gedeeltelijk gebruikt om de overname van lokale leverancier Eetfabriek af te ronden. Met de overname breidt het assortiment verse maaltijden van online supermarkt Crisp uit van vijftien naar vijftig. Deze maaltijden worden veelal bereid met seizoensproducten van dichtbij. Eetfabriek was al als leverancier verbonden aan het supermarktplatform, maar schaalt dat met de samenwerking verder op.
Meer klanten online supermarkt Crisp
In een eerdere investeringsronde haalde de onlinesupermarkt al € 30 miljoen op. Toen stapte Just Eat Takeaway-topman Jitse Groen al in. Over de financiële situatie van het bedrijf wordt niets bekendgemaakt. Een aantal maanden geleden vertelde Peeters dat Crisp ‘nog niet winstgevend’ is.