Skip to content

Online supermarkt Crisp haalt € 75 miljoen op voor verdere groei

Onlinesupermarkt Crisp haalde € 75 miljoen op. Met de kapitaalinjectie zijn zowel de afzetmarkt als het assortiment gegroeid.

Updated on:
Business
Nieuws
Een bezorger van online supermarkt Crisp bezorgt boodschappen in Amsterdam. - Foto: ANP premium

Een bezorger van onlinesupermarkt Crisp bezorgt boodschappen in Amsterdam. - Foto: ANP

Online supermarkt Crisp haalde eerder dit jaar € 75 miljoen op. Het bedrijf maakt dit nu bekend. Met de kapitaalinjectie zijn zowel de afzetmarkt als het assortiment gegroeid.

De helft van de investering in deze ronden is afkomstig van de bestaande langetermijninvesteerders. Bij de nieuwe investeerders zitten weer een aantal Nederlandse ondernemers, zoals Adriaan Mol (oprichter Mollie), Sander van der Laan (voormalig CEO Action en Albert Heijn) en Joes Daemen (oprichter Somerset Capital Partners). Tom Peeters, CEO van Crisp: “Niet alleen de financiële steun geeft ons veel vertrouwen, de toenemende vraag van de klant geeft ons dat ook.”

Overname Eetfabriek

De kapitaalinjectie is gedeeltelijk gebruikt om de overname van lokale leverancier Eetfabriek af te ronden. Met de overname breidt het assortiment verse maaltijden van online supermarkt Crisp uit van vijftien naar vijftig. Deze maaltijden worden veelal bereid met seizoensproducten van dichtbij. Eetfabriek was al als leverancier verbonden aan het supermarktplatform, maar schaalt dat met de samenwerking verder op.

Meer klanten online supermarkt Crisp

Verder maakt Crisp bekend de groei op andere vlakken ook flink door te zetten. De supermarkt zegt ‘vandaag de dag twee keer zoveel klanten te bedienen als een jaar geleden’. Crisp is vanaf juni actief in Vlaanderen. Toen maakte het bedrijf bekend dat het 750.000 klanten in Nederland had. In hoeverre dat in de afgelopen maanden is gegroeid, ook in België, deelt Crisp niet.

In een eerdere investeringsronde haalde de onlinesupermarkt al € 30 miljoen op. Toen stapte Just Eat Takeaway-topman Jitse Groen al in. Over de financiële situatie van het bedrijf wordt niets bekendgemaakt. Een aantal maanden geleden vertelde Peeters dat Crisp ‘nog niet winstgevend’ is.

Snel delen

Alieke Hilhorst
Alieke Hilhorst

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin