De maaltijdbezorging bouwt voort op het bedrijf Food Connect uit Almelo, dat per 27 juni verder gaat onder de naam Maaltijd Thuis onder de vlag van Albert Heijn. Foto: AH
In dit artikel
Albert Heijn stapt in de bezorging van verse maaltijden.
Onder de naam Maaltijd Thuis gaat de supermarktketen landelijk maaltijden thuisbezorgen bij klanten die ‘hulp kunnen gebruiken bij het op tafel zetten van een verse en gezonde maaltijd of gewoon op zoek zijn naar gemak’.
Vaste dag, vaste bezorger
De maaltijdbezorging bouwt voort op het bedrijf Food Connect uit Almelo, dat per 27 juni verder gaat onder de naam Maaltijd Thuis onder de vlag van Albert Heijn. Food Connect was sinds 2021 onderdeel van Kramer Group, moedermaatschappij van onder andere Koninklijke Vezet, met wie Albert Heijn bijna 50 jaar versproducten ontwikkelt. Klanten kunnen wekelijks maaltijden bestellen die op een vaste dag door een vaste bezorger worden thuisbezorgd.
Persoonlijke aandacht staat centraal
Er zit geen abonnementsvorm aan vast. De kosten van de maaltijden variëren van € 6,99 tot € 8,29. De maaltijden kunnen thuis worden opgewarmd. In de maaltijden is aanpassing mogelijk zoals zoutarm, glutenvrij en vegetarisch. Ook kan het eten kleiner worden gesneden als die wens er is. Persoonlijke aandacht staat centraal, aldus CEO Marit van Egmond, en er is daarom ook tijd voor een praatje aan de deur.
Albert Heijn zet hiermee een volgende stap in de markt van foodservice en thuisbezorging. Afgelopen jaren werd de boodschappenbezorging uitgebreid in Nederland en België en werd snelle bezorging in Amsterdam opgezet. De komende tijd gaat de supermarkt de groei van Maaltijd Thuis verder vormgeven, zowel richting particulieren als instellingen.