Skip to content

GroentenFruit Huis wil actiever naar buiten treden

GroentenFruithuis wertk aan een aansprekend verhaal om aandacht voor de keten te vragen.

Updated on:
Nieuws
Food
De meeste promotie van groente en fruit verloopt nu via de supermarkten. - foto: Yasmin Hargreaves premium

De meeste promotie van groente en fruit verloopt nu via de supermarkten. - foto: Yasmin Hargreaves

GroentenFruit Huis gaat in januari werken aan een aansprekend ketenverhaal om de tuinbouwketen beter in de spotlights te zetten en consumenten gezonder te laten kiezen.

‘Gids naar een gezonde generatie’. Dat is het motto van de nieuwe missie van de koepel van de Nederlandse groente- en fruitketen. GroentenFruit Huis wil leiderschap tonen op een nieuw gezond perspectief voor maatschappij en markt, zegt algemeen directeur Janine Luten. “Hoe gaan we een gedragsverandering bewerkstelligen zodat consumenten ook daadwerkelijk meer groenten en fruit gaan eten. We willen een beweging in gang zetten naar een gezonde generatie”, legt Luten uit. De kernwoorden van die beweging zijn gezond, duurzaam, sociaal en gericht op voedselveiligheid, markt en economie.

Corporate story

GroentenFruit Huis mist tot op heden nog zo’n aansprekende ‘corporate story’, stelt Luten. Een verhaal waar de hele bedrijfsketen – van teelt tot aan detailhandel – achter kan staan en dat de waardering voor de sector versterkt.

In de afgelopen vijf jaar lag de verantwoordelijkheid voor zo’n collectief ketenverhaal nog in handen van het projectteam van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit. Aan dat aan het GroentenFruit Huis gelieerde project komt per 1 januari een einde.

Hoe die gids naar een gezonde generatie er daadwerkelijk gaat uitzien en bij de burger en de consument tussen de oren moet komen, zal onderwerp zijn van intensieve sessies met communicatie- en marketingexperts. Begin februari zou daaruit een vastomlijnd plan moeten rollen.

Snel delen

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin