HAK stapt in verse groenten in retail

22-11 | |
Naast de bekende potten en stazakken komt HAK nu ook met verse groenten. - Foto: Hak
Naast de bekende potten en stazakken komt HAK nu ook met verse groenten. - Foto: Hak

HAK stapt in de markt voor verse groenten. Waar de groenten- en peulvruchtenfabrikant voorheen alleen producten in glazen potten en stazakken maakte, komt hij nu met verse gegrilde en geroosterde ovengroenten. De nieuwe producten komen onder het label HAK Fresh op de markt.

De producten worden gemaakt in de productielocatie van HAK Fresh in Den Bosch. Vanuit daar maakt het bedrijf al enkele jaren verse groenteproducten voor de foodservice en het out-of-homekanaal, zoals tankstations en cateringbedrijven. De locatie is recent aangepast om ook producten direct voor consumenten te kunnen maken.

De nieuwe ovenproducten zijn als eerst verkrijgbaar bij online supermarkt Picnic. De groenten zijn gegrild of geroosterd, waardoor het product tot negen dagen na bewerking houdbaar blijft. De langere houdbaarheid komt niet door conserveringsmiddelen. De groenten worden verwerkt via het ‘Groene Keuken-principe’ van HAK: zonder conserveringsmiddelen en met 100% natuurlijk ingrediënten.

De nu geïntroduceerde producten zijn volgens HAK een opmaat naar een bredere ambitie in de verscategorie. “Het is de bedoeling dat elke Nederlandse consument binnen afzienbare tijd op veel meer plekken verse groenten van HAK Fresh kan kopen”, aldus de fabrikant.

Experimenteren en waarmaken

Het ovengroenten-concept is uniek in de markt volgens Rogier Hilkes, Directeur van HAK Fresh. “De afgelopen tijd heeft in het teken gestaan van experimenteren, leren en waarmaken. We zijn al even bezig met verse groenten, maar het is voor het eerst dat we nu ook verse producten kunnen aanbieden aan de consument. De tijd is nu aangebroken om onze versstrategie verder uit te rollen. De introductie van deze ovenproducten laat zien dat we er klaar voor zijn.”

Lees ook het interview met HAK Fresh-directeur Rogier Hilkes: HAK Fresh: ‘Meer groente consumeren met meer eetmomenten’

Kloosterman
Meer over


Beheer