Horecaorganisatie en Too Good To Go gaan samenwerken

31-10 | |
Het doel van Too Good To Go, het initiatief tegen voedselverspilling, is om in 2022 7,5 miljoen maaltijden te 'redden'. - Foto: Too Good To Go
Het doel van Too Good To Go, het initiatief tegen voedselverspilling, is om in 2022 7,5 miljoen maaltijden te 'redden'. - Foto: Too Good To Go

De brancheorganisatie voor de horeca en de app tegen voedselverspilling Too Good To Go gaan samenwerken. Ondernemers die zijn aangesloten bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) krijgen de mogelijkheid om zich het eerste jaar kosteloos aan te sluiten bij de app.

Met de samenwerking hoopt het bedrijf een nieuw netwerk met restauranteigenaren ertoe aan te zetten in actie te komen tegen voedselverspilling. KHN informeert de leden sinds deze maand actief over de mogelijkheden om voedselverspilling tegen te gaan. Een van die manieren is aansluiting bij het platform.

Overgebleven producten met korting via app verkopen

Ondernemers kunnen via de app van het verspillingsinitiatief overgebleven producten of maaltijden aanbieden aan consumenten. Zij kunnen die tegen een gereduceerde prijs in de app kopen. Ondernemers betalen een bedrag per verkochte maaltijd/productpakket aan het bedrijf achter de app.

Too Good To Go is een Deens bedrijf dat in 2018 naar Nederland kwam. In 2021 liep het aantal ‘geredde’ maaltijden op tot ruim 5,2 miljoen. Het doel voor 2022 is om dat op te krikken naar 7,5 miljoen maaltijden. Geertje Zegers, Country Manager Nederland, liet eerder dit jaar al weten dat het bedrijf meer moeite ging doen om nieuwe retailers en restaurants aan te laten sluiten.

Lees ook: Ambities Too Good To Go: meer maaltijden redden, ook bij fabrikant

Kloosterman


Beheer