Skip to content

Superkwartaal voor maaltijdbezorger HelloFresh

Een maaltijddoos van HelloFresh bevat recepten en de benodigde ingrediënten om de maaltijden te bereiden.

Een maaltijddoos van HelloFresh bevat recepten en de benodigde ingrediënten om de maaltijden te bereiden.

Maaltijdboxenbezorger HelloFresh heeft in de eerste drie maanden van dit jaar 2 miljoen extra klanten weten te trekken.

Daarnaast heeft het bedrijf de omzet weten te verdubbelen. Er maken wereldwijd nu 7,3 miljoen mensen gebruik van een maaltijdbox van het bedrijf. Het van oorsprong Duitse bedrijf had nog altijd profijt van mensen die door de coronapandemie niet naar de supermarkt willen of thuiszitten door lockdowns.

240 miljoen maaltijdboxen

Eind vorig jaar had HelloFresh ruim 5 miljoen klanten, eind maart waren dat er dus ruim 7 miljoen. In totaal bezorgde HelloFresh in het eerste kwartaal van dit jaar bijna 240 miljoen maaltijdboxen. Volgens topman Dominik Richter heeft het bedrijf hard gewerkt om de capaciteitsproblemen weg te werken die het bedrijf in de Verenigde Staten vorig jaar had. Mede als gevolg daarvan is het aantal klanten gegroeid. Daarnaast zijn klanten vanwege de coronacrisis meer online gaan bestellen, waaronder de boodschappen, om niet naar supermarkten te hoeven gaan.

Omzet meer dan verdubbeld

De omzet is in januari, februari en maart ten opzichte van een jaar eerder meer dan verdubbeld naar € 1,4 miljard. Dat is gelijk aan voorlopige cijfers die het bedrijf vorige maand al meldde en meer dan waar analisten in doorsnee al op rekenden. De aangepaste bedrijfswinst, oftewel winst voor belastingen, rente en afschrijvingen, komt uit op € 159 miljoen. Dat zit precies tussen de marge waarop het bedrijf eerder al rekende, namelijk € 155 miljoen en € 165 miljoen, en is wederom hoger dan waarmee de markt rekening hield.

HelloFresh verhoogt daarnaast door de goede resultaten opnieuw de vooruitzichten. Voor dit jaar rekent het bedrijf op een omzetgroei van tussen de 35% en 45%. Het verwachte bedrijfsresultaat is ook naar boven bijgesteld.

HelloFresh sloot 2020 ook al af met superlatieven. De omzet steeg in heel 2020 met 111% naar € 3,75 miljard.

Snel delen

Jan Engwerda
Jan Engwerda

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin