Verduurzaming komt niet zomaar uit de markt

Oppewal
Johan Oppewal chef-redacteur
Cover rapport ACM Agro-Nutri Monitor. De consument is anno 2021 niet bepaald bereid om extra te betalen voor meer duurzame producten concludeert de autoriteit. - Foto: Canva en ACM
Cover rapport ACM Agro-Nutri Monitor. De consument is anno 2021 niet bepaald bereid om extra te betalen voor meer duurzame producten concludeert de autoriteit. - Foto: Canva en ACM
Verduurzaming kun je niet alleen aan de markt overlaten. Die conclusie dringt zich weer eens op uit een rapportage van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), in combinatie met een consumentenpeiling. Prijs is zo’n sturende factor voor mensen in de winkel, daar valt amper tegenop te boksen. Slechts 5% (!) van de consumenten is bereid echt flink meer te betalen voor dure, duurzame producten. Laat dat nou toevallig net overeenkomen met de omvang van de markt voor biologisch. ACM gaat nogal ve


Word abonnee en lees verder

Met een abonnement heeft u onbeperkt toegang tot alle premium artikelen.
Al abonnee? Log hier in.

Neem een abonnement



Beheer