Skip to content

Arla wil online consumentenverkoop naar € 600 miljoen

Updated on:
Bedrijven
Nieuws
Foto: Hans Prinsen

Foto: Hans Prinsen

Arla wil de online afzet van zijn retailproducten in de komende vier jaar verdubbelen van € 300 miljoen naar € 600 miljoen in 2025.

Dit heeft het Noord-Europese zuivelconcern bekendgemaakt. Het bedrijf voelt zich in deze ambitie gesterkt door de ontwikkelingen die de digitale afzet vorig jaar doormaakte, onder invloed van de Covid-19-pandemie. In Zweden, Denemarken en Nederland verdubbelde de online afzet vorig jaar al, tot 5 à 7% van het totaal. In 2025 moet de online afzet 10% van de totale retailverkoop bedragen.

Grote veranderingen

“Wij hebben ons het duidelijke doel gesteld om de zuivelmarktleider in e-commerce te worden in Europa”, aldus Executive Vice President and CCO voor Arla Europe, Peter Giørtz Carlsen. Arla ziet dat vooral de tweede golf van Covid-19 zorgt voor grote veranderingen in het aankoopgedrag van consumenten. Steeds meer verse voeding wordt online besteld.

Arla’s grootste markt voor online afzet is overigens niet Zweden of Nederland, maar het Verenigd Koninkrijk. Daar wordt al 17% van alle retailverkopen online gerealiseerd.

Snel delen

Afbeelding
Klaas van der Horst

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin