Consumentenbond wil regels voor vermelding ‘natuurlijk’ en ‘puur’

De Consumentenbond kwam formuleringen als ‘natuurlijk’ en ‘puur’ tegen op onder meer cola, suikerklontjes, winegums en chips. - Foto: Canva
De Consumentenbond kwam formuleringen als ‘natuurlijk’ en ‘puur’ tegen op onder meer cola, suikerklontjes, winegums en chips. - Foto: Canva
Er moeten heldere regels komen voor het gebruik van de termen ‘natuurlijk’ en ‘puur’ op voedseletiketten. Dat vindt de Consumentenbond. De Consumentenbond pleit voor richtlijnen om misleiding en onduidelijkheid tegen te gaan, net zoals Frankrijk, Groot-Brittannië en Ierland die hebben. Hoewel er volgens de bond in de Warenwet nauwelijks regels staan voor dergelijke claims, nemen consumenten ze vaak serieus. Ze associëren termen als ‘met natuurlijke ingrediënten’ en ‘100% natu


Word abonnee en lees verder

Met een abonnement heeft u onbeperkt toegang tot alle premium artikelen.
Al abonnee? Log hier in.

Neem een abonnement
ANP Algemeen Nederlands Persbureau
Meer over



Beheer