Skip to content

Hema-rookworst in broodjes van Jumbo?

Updated on:
Bedrijven
Nieuws
Zien we straks Hema-rookworst in de broodjes van Jumbo? - Foto: ANP premium

Zien we straks Hema-rookworst in de broodjes van Jumbo? - Foto: ANP

Hema gaat meer samenwerken met Jumbo. Dat kan onder meer uitmonden in de verkoop van Jumbo-broodjes en brood in Hema-winkels.

De uitbouw van de strategische samenwerking met Jumbo is een van de kernpunten in de nieuwe strategie van het warenhuisconcern die Hema-CEO Saskia Egas Reparaz presenteerde op 26 oktober. Hema is sinds begin dit jaar eigendom van investeringsmaatschappij Parcom en de Jumbo-eigenaarsfamilie Van Eerd.

Non-foodartikelen van Hema bij Jumbo

In Jumbo-winkels worden al non-foodartikelen van Hema verkocht. Dat geldt ook voor producten van restaurantketen La Place. De restaurantketen nam Jumbo over uit de boedel van warenhuisketen V&D. La Place is, anders dan het zelfstandig opererende Hema, volledig onderdeel van de Jumbo Food Group.

Nieuwe foodconcepten

Hema gaat op korte termijn samen met Jumbo pilots starten om nieuwe foodconcepten te testen. Hoe dat er uit gaat zien wordt nu nog uitgewerkt, geeft een woordvoerder aan. Dat gebeurt in het begin lokaal. Voorbeelden waar aan gedacht wordt is samenwerken op het gebied van verse producten, afhaalproducten en brood.

In hoeverre producten over en weer in de schappen gaan belanden, is nu nog niet te zeggen, geeft Hema aan. Tompoezen blijven unieke producten voor Hema, benadrukt de woordvoerder, net als de bekende rookworsten en het banket van Hema. Maar tegelijkertijd wordt niets uitgesloten.

Volgens Hema is er in ieder geval winst te halen door meer en beter samen te werken. Hoe samenwerken er precies uit gaat zien, is mede afhankelijk van de locaties en afstand tussen vestigingen in dezelfde plaats.

Strategie Hema: drie kernpunten

De strategie van Hema heeft drie kernpunten. Dat is in de eerste plaats een zogenoemde omnichannel-aanpak. Dat gebeurt via een integrale benadering van klanten waarbij alle kanalen worden ingezet (winkels, webshops en social media) met eigen winkels en digitale kanalen. Ten tweede ligt de focus op onderscheidende producten die langer meegaan en duurzaam zijn. Het derde kernpunt is de uitbouw van de strategische samenwerking met Jumbo. Jumbo is straks de enige supermarkt waar nog mee samengewerkt wordt, in andere landen wordt die aanpak verlaten.

Hema concentreert zich daarbij op de kernlanden Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk met eigen winkels en franchisewinkels. Duitsland en Oostenrijk zijn aangemerkt als groeimarkten.

Snel delen

Wim Esselink
Wim Esselink

Voormalig redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin