Skip to content

Pepsico verduurzaamt met pep+

Updated on:
Bedrijven
Nieuws
Zonnepanelen op de Quaker-fabriek. Pepsico wil energieneutraal produceren. - Foto: Pepsico premium

Zonnepanelen op de Quaker-fabriek. Pepsico wil energieneutraal produceren. - Foto: Pepsico

Voedingsmiddelenbedrijf PepsiCo gaat verduurzamen via de strategie pep+, oftewel PepsiCo Positief.

Voedingsmiddelenbedrijf PepsiCo gaat verduurzamen via de strategie pep+, oftewel PepsiCo Positief. Dat maakt de multinational bekend. Volgens drie pijlers wordt gestreefd naar duurzaamheidsdoelstellingen in 2030; positieve landbouw, positieve waardeketen en positieve keuzes.

Pep+ moet het bedrijf helpen bij de nieuwe koers voor de bedrijfsvoering. Dat gaat van de herkomst van ingrediënten tot het motiveren van consumenten om betere keuzes voor zichzelf en de aarde te maken. Het verbeteren van de levensomstandigheden in zijn toeleveringsketen hoort hier ook bij.

‘Enorme impact’

Ramon Laguarta, bestuursvoorzitter en CEO bij PepsiCo: “We willen wereldwijd marktleider zijn in snacks en dranken. Om onze visie te verwezenlijken, moeten we het voortouw nemen en onze omvang gebruiken om te helpen een duurzaam voedselsysteem op te bouwen dat de aarde in stand houdt en een positieve impact heeft op de mensen en gemeenschappen waarmee we werken en die we bedienen.” Laguarta noemt Lay’s chips als voorbeeld. Hij stelt zich voor dat het product begint met duurzaam geteelde aardappelen en zonder extra water- en energieverbruik in een composteerbare zak in de winkels terechtkomt, met de laagste zoutgehaltes in de markt. “Dat is een positieve keuze”, schetst hij. “De impact is enorm als het op al onze merken wordt toegepast.”

Snel delen

Petra Vos
Petra Vos

Redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin