Skip to content

Kippenbedrijf Pilgrim’s Pride ziet omzet 29% toenemen

Pilgrim’s Pride heeft in het tweede kwartaal de omzet met 29% zien toenemen naar $ 3,64 miljard.

Updated on:
Bedrijven
Nieuws
Foto: ANP premium

Foto: ANP

Het Amerikaanse kippen- en voedingsbedrijf Pilgrim’s Pride heeft in het tweede kwartaal de omzet met 29% zien toenemen naar $ 3,64 miljard.

De aangepaste brutowinst is met $ 371,6 miljoen 231% hoger dan in dezelfde periode in 2020.

In Europa, waar Pilgrim’s Pride een grote speler is op de Britse markt voor zowel kip als varkensvlees, waarschuwt het dat de aanhoudende stijging van de voerkosten nog niet volledig is doorberekend in de verkoopprijzen. De varkensbusiness, het voormalige Tulip UK, heeft ook te kampen met lagere varkensprijzen en hogere graankosten.

De Europese activiteiten, met name het Noord-Ierse kippenbedrijf Moy Park waartoe ook snackfabrikant Albert van Zoonen in Schagen behoort, profiteerden van operationele verbeteringen. Pilgrim’s Pride houdt verder de groeistrategie vast en nam in dat kader recent de Consumer Foods’ Meats and Meals business van de Ierse Kerry Goup over.

Te weinig arbeidskrachten

De vraag in de Verenigde Staten herstelt, vooral bij de foodservice. De verkopen liggen hier hoger dan voor de coronapandemie. De activiteiten worden echter negatief beïnvloed door een belangrijk tekort aan arbeidskrachten, zowel in de Verenigde Staten als in Europa.

Gezien de problemen in de horeca heeft Pilgrim’s Pride zijn aanwezigheid in het retailkanaal versterkt. “Nu de wereld tevoorschijn komt uit de covid-pandemie, meer mensen gevaccineerd worden en de activiteiten langzamerhand naar normaal terugkeren, zijn we optimistisch dat uit eten, samenkomen met vrienden en familie voor maaltijden en lunchen op het werk of school weer routine worden”, zegt CEO Fabio Sandri.

Snel delen

Afbeelding
Ruud Peijs

Freelance redacteur

Misset Uitgeverij B.V. Auteursrecht voorbehouden

Algemene voorwaarden Privacy Cookies

Beheer
WP Admin